Alkisah #1 Hidup berdikari di utara!

Assalamualaikum 
Dan 
Selamat berhujung minggu!
Alkisah #1
Hidup berdikari bagi aku adalah sangat lah tidak sukar! Memang ibu ayah kiteorang biasakan berdikari ni sejak dari kecik lagi!

*flashback sekolah rendah sikit*
Dulu kiteorng bukan je diberi basikal sorang satu malah diberi keizinan untuk pergi ke Mana2 saja. *adik siap kayuh sesorang pi mall beli KFC lagi. Amboi* 

Di hujung minggu ayah akan letak  hantar kiteorang adik beradik kat mall. Dan berlalu pergi. Jadi kiteorang akan saling menjaga dan behave sendiri *3 adik sekolah rendah dijaga abang kakak 3 sekolah menengah*

Dekat berjaya times quare kl pun kami pernah dibiar berenam atau 3 3 tanpa pengawasan ibu bapa bermain di theme Park. Yg kecik 3 orang main bersama di zone kanak kanak. Yang besar 3 orang main sama di zone orang dewasa. 

 Sampai tutup lah theme Park nya kiteorng main. Lalu terpisah tanpa jejak kiteorng dgn abng kakak. *true story ever*
Waktu ni adik kakak aku *kami setahun beza* dah resah cebik cebik dah sedih taktau nak buat apa. 

Aku lah tetiber je mcm hero sikit pi tegur pak guard bagai. Bagi no suruh kol ibu. Bagi no bilik hotel kiteorng suruh tolong bukak pintu. Kiteorng tak pegang kunci and so on. *tengok. Kecik2 da pandai* dan pendek cerita. Kami selamat 

Kalau nak flash back pasal aku dan berdikari ni. Rasanya  esok pun tak habis kot. Hahah

Jadi back to the point 
Alkisah #1 Berdikari di utara 

Sekarang aku sudah pun  habis belajar dan sudah bekerja selama hampir 8 bulan! Tapi selama 5 bulan aku mengendeng / bergantung / menumpang di rumah keluarga saudara aku. 

Apa cite kan? *kata terer sangat tadi*. Ha ceritanya adalah aku. A. K. A. Anak no 8 ni sangat lah tak biasa duduk sorang sorang lama lama! Bukan rasa insecure sangat. Tapi rasa sunyi sepi yang bosan yang diam tak de teman berborak *amboi. Dukacita sangat bunyi nya*

Dan setelah sedikit nasihat dari seorang kawan suruh try jugak duduk sorang. Dan dorongan dari adik beradik dengan sedikit sindiran *takmaluketumpangrumahorang*
Jadi. Aku pun mula duduk sorang. *dan sedara aku semua pakat tanya why. Dan risau serta curious apa aku buat sorang2*

Kay. Jadi nya selama aku duduk sorang ni. Aku buat hal sendiri. Hibur kan diri sendiri. Basuh baju sendiri je. Pinggan sendiri. Sapu mop sendiri. Masak sendiri. Habis lauk beli lagi lauk sendiri. 

Sendiri tau. Sebab dah duduk sorang2.. Ha baru ni lah kita nak merasa bersyukur ada family ramai sampai dari kecik kongsi katil bersempit dalam kereta,baju pun kongsi satu almari tu kemeriahan yang tiada harga! 

Tapi serius aku memang akan murung kot kalau bertahun kena duduk sorang macam ni *walaupun sedara ada dekat. Dan ibu datang tiap 2 minggu *. Sebab 2 minggu tanpa dorang pun Aku dah rasa mati kutu dah. *mcm ya rabbi bosan ya ampun bantu lah aku. Tolong lahh atau bahasa sopannya "awak. Saya tidur rumah awak harini" *

Ya. Aku memang tak bertahan lama. Hahaha. Amirah yang suka bercerita ni duduk sesorang kat rumah tanpa teman. Memang tak ngam lah kan. 

Jadi kesimpulannya. Amira cuma tak nak duduk sorang lama2. Bukan tak boleh. Hahah *ngadangadasangatkan*. Kalau nak ambik kira faktor berdikari tu. Rasa nya tahun depan boleh dah kahwin kot. Eh. 

Okay tu saja Alkisah #1 dari aku. *nak masak dan makan untuk diri sendiri ni *

P/S : TOLONG DOAKAN AMIRAH BERTEMU JODOH /PENEMAN YANG SESUAI DAN BAIK DI DUNIA DAN AKHIRAT. 

-AMIN-

ok. Assalamualaikum.
 Much of love, Amirah yang tak betah tanpa orang lain di sisi. Ceh

Comments